Про Звернення районної ради щодо внесення змін до Бюджетного кодексу України в частині фінансування видатків з районного бюджету

 

У К Р А Ї Н А

КОРОПСЬКА РАЙОННА  РАДА

ЧЕРНІГІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

 

( двадцять друга сесія сьомого скликання )

Р І Ш Е Н Н Я   № 351

27 жовтня 2017 року

смт Короп

Про Звернення районної ради щодо внесення змін до Бюджетного кодексу України в частині фінансування видатків з районного бюджету

 

Відповідно до частини 2 статті 43 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», районна рада

в и р і ш и л а

  1. Схвалити Звернення районної ради щодо внесення змін до Бюджетного кодексу України в частині фінансування видатків з районного бюджету яке додається.
  1. Надіслати Звернення Верховній Раді України, Президентові України П.Порошенку, Кабінету Міністрів України.
  1. Оприлюднити текст Звернення в засобах масової інформації.

Голова районної ради                                                                               М.П.Мазуренко

Верховній Раді України

Президенту України П.Порошенку

Кабінету Міністрів України

 

ЗВЕРНЕННЯ

 

   Депутати Коропської районної ради стурбовані ситуацією, що виникла в результаті розбалансованості між доходами та видатками районного бюджету, що виникла в районі після утворення об’єднаної територіальної громади, до якої увійшло 70 відсотків жителів району та території району.

   Дана розбалансованість є наслідком внесених змін до Бюджетного кодексу України в частині розмежування зарахування доходів районному бюджету та бюджету об’єднаної територіальної громади.

   Районною радою у комунальну власність селищної ради (Об’єднаній територіальній громаді) були передані загальноосвітні школи, дитячі садки окремі заклади культури (фінансування здійснюється за рахунок освітньої субвенції та додаткової дотації), а також заклади соціального захисту, що розташовані на території громади.

   Утримання бюджетних закладів, які мають статус районних та послуги надають також жителям об’єднаної громади (музична школа, будинок культури, централізована бібліотека, будинок дитячої творчості, спортивний комплекс, районна лікарня), залишилось на районному бюджеті.

   Статтею 86 Бюджетного кодексу передбачено розмежування видів видатків між місцевими бюджетами яке здійснюється на основі принципу субсидіарності з урахуванням критеріїв повноти надання гарантованих послуг та наближення їх до безпосереднього споживача, але не визначений чіткий механізм розмежування таких видатків. Місцева рада може передати кошти на здійснення окремих видатків місцевих бюджетів іншій місцевій раді у вигляді міжбюджетного трансферту до відповідного місцевого бюджету (ст. 93 Бюджетного кодексу України), але у якому розмірі повинні передаватись міжбюджетні трансферти, знову ж таки не визначено. Тож маємо покладатися тільки на добру волю відповідної місцевої ради при прийнятті рішення у якому розмірі надавати міжбюджетні трансферти і чи надавати їх взагалі.

   Особливо гостро така не обов’язковість фінансування бюджетних закладів, розташованих на території громади, відчувається в таких дотаційних районах як Коропський.

   За підсумками дев’яти місяців 2017 року в одному районі маємо різну фінансову забезпеченість. Це створює соціальну напругу і викликає невдоволення населення проведеними законодавчими реформами.

   Бюджетом об’єднаної територіальної громади за дев’ять місяців, крім запланованих доходів, отримано понадпланові власні надходження, виплата педагогічним працівникам проводиться у повному обсязі із максимальними стимулюючими надбавками. Заробітна плата працівникам бюджетних установ виплачується у встановлені терміни. У районному бюджеті заробітна плата  виплачується несвоєчасно, педагогічні працівники стимулюючі надбавки отримують у розмірі 10 відсотків, на даний час маємо заборгованість з виплати заробітної плати за серпень та вересень у розмірі 5 670,3 тис. грн..

   Потреба місячного фонду заробітної плати районного бюджету становить 1 300,0 тис. грн., а власні доходи з урахуванням базової дотації — 680 тис.грн. Районний бюджет був прийнятий із забезпеченням обрахованих видатків бюджетних установ на 8 місяців. Міжбюджетні трансферти з бюджету об’єднаної територіальної громади передані районному бюджету у сумі 9 267 тис.грн., що становить 50 відсотків від фактичної потреби на утримання бюджетних закладів районного рівня, які надають послуги жителям об’єднаної громади.

   Державним бюджетом на 2017 рік передбачена стабілізаційна дотація місцевим бюджетам до завершення процесу об’єднання територіальних громад. На сьогоднішній день дотація нерозподілена і невідомо коли, кому у якому розмірі  буде надаватися.

   Враховуючи вищевикладене, просимо терміново розглянути питання ліквідації розбалансованості місцевих бюджетів та внести зміни до Бюджетного кодексу України в частині приведення у відповідність доходної частини місцевих бюджетів до фактичного навантаження видатків на утримання закладів бюджетної сфери районного рівня.

   Звернення прийняте двадцять другою сесією Коропської районної ради Чернівгівської області сьомого скликання 27 жовтня 2017 року.

Голова районної ради                                                                              М.П. Мазуренко