Тези звіту

голови районної ради М.П. Мазуренка за період з грудня 2017 по грудень 2018 року на сесії районної ради сьомого скликання 21 грудня 2018 року

    Відповідно до плану роботи Коропської районної ради сьомого скликання на 2018 рік та у відповідності до статті 55 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» представляю вам звіт голови районної ради.

    Зупинюсь на основних аспектах роботи та перспективних завданнях.

    На початку хочу подякувати громаді району, депутатам, сільським, селищним радам, виконавчій владі, установам і організаціям, усім тим, хто зробив посильний внесок у забезпечення злагодженої роботи районної ради, підвищуючи тим самим авторитет органів місцевого самоврядування.

    Районна рада працювала згідно з планом роботи, чинним законодавством, у межах Конституції України, чітко дотримуючись повноважень та норм Законів, що передбачені Регламентом сьомого скликання.

    Звітний рік був дуже непростим, та приймаючи рішення, депутати нашої ради, які представляють різні політичні сили, керувались головним: потребою забезпечення життєдіяльності територіальних громад району.

    Робота ради, президії, постійних комісій зосереджувалася на підвищенні ролі органів місцевого самоврядування в економічному і соціальному розвитку територій, розв’язанню соціальних проблем з врахуванням специфіки нашої місцевості. На організації виконання і контролі за виконанням затверджених районною радою цільових Програм та інших власних рішень, що стосувались питань економічного і соціального розвитку, наповнення і виконання бюджетів, дотримання правопорядку, управління майном спільної власності територіальних громад району, соціального захисту, охорони природи, врегулювання земельних відносин, інших важливих напрямків життєдіяльності нашого району.

    Вважаю, на належному рівні проводились сесії районної ради. Впродовж звітного періоду проведено 9 пленарних засідань сесій районної ради, на яких розглянуто 256 питань та ухвалено 255 рішень. Затверджено 38 районних цільових Програм. 15 з них на 2019 рік. Заслухано на сесіях хід виконання 3 районних Програм. В процесі виконання вносились зміни до 11 районних цільових Програм.

    Депутатський корпус ради займав активну позицію в розв’язанні проблемних питань життєдіяльності Коропщини на загальнодержавному рівні. У звітному періоді ми прийняли та підтримали 11 (6 прийн.+5 підтр.) Звернень, в тому числі :

  • Звернення щодо забезпечення навчального процесу у закладах загальної середньої освіти;
  • Звернення до Чернігівської обласної державної адміністрації, Чернігівської обласної ради, служби автомобільних доріг у Чернігівській області щодо ремонту дороги Т-25-16 Сосниця-Короп-/М-02/;
  • Звернення щодо забезпечення поштового обслуговування населення Коропського району;
  • Звернення до Верховної Ради України щодо оподаткування лісових земель;
  • Звернення до Верховної Ради України щодо подолання вето Президента України на Закон України № 5495;
  • Звернення до Президента України П.О. Порошенка щодо недопущення підвищення ціни на газ для населення.
  • Звернулись до Кабінету Міністрів України, Верховної ради України щодо перегляду Стратегії реформування лісового господарства України на період до 2020 року;
  • Підтримання Звернення Чернігівської районної ради до Міністра внутрішніх справ України Авакова Арсена Борисовича;
  • Підтримання Звернення Тальнівської районної ради Черкаської області до Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, народних депутатів України, щодо впровадження реформ в галузях освіти і медицини (наше з цього приводу вже було прийняте);

    На жаль отримані відповіді нас часто не задовольняли, однак, мали резонанс.Ц е стосується врегулювання питання оподаткування лісових земель. З нашої подачі, і за підтримки обласної ради, обласної державної адміністрації припинений експеримент щодо реорганізації пошти. Вирішене і дуже важливе для району питання ремонту дороги Короп-Чернігів на ділянці з Коропа до Сосниці.

    Протягом звітного періоду відбулося 10 засідань президії районної ради, з них 1 спільно з колегією районної державної адміністрації, на яких розглянуто 126 питань. Діяльність дорадчого органу була спрямована на забезпечення ефективної сесійної роботи, вироблення узгоджених пропозицій щодо питань, які потребували доопрацювання чи узгоджень.

    Конструктивність роботи районної ради значною мірою залежить від діяльності постійних комісій. Активністю у забезпеченні виконання повноважень районної ради у звітному періоді відзначилась їх діяльність. Проекти рішень і довідкові матеріали готувались комісіями у співпраці управліннями та відділами районної державної адміністрації, підприємствами, організаціями району. Конструктивна робота в постійних комісіях, дозволяє нам злагоджено проводити пленарні засідання та приймати виважені, ефективні рішення. У звітному періді проведено 59 засідань постійних комісій. За наслідками розгляду питань постійними комісіями прийнято 445 рекомендацій та рішень. В тому числі проаналізовано і розглянуто 72 питання запланованих до розгляду у комісіях та ініційованих депутатами. Комісіями ініційовано та внесено на розгляд районної ради 8 питань.

    Постійною комісію районної ради з питань бюджету, соціально-економічного розвитку, інвестиційної діяльності, підприємництва та спільної власності територіальних громад району проведено 37 засідань на яких ророблено рекомендації по 192 питаннях;

    Постійною комісією районної ради з гуманітарних питань, сім’ї та молоді, ветеранів, фізичної культури та спорту, законності, регламенту, депутатської діяльності та засобів масової інформації проведено 8 засідань на яких ророблено рекомендації по 121 питанню;

    Постійною комісією районної ради з питань регулювання земельних відносин, розвитку сільськогосподарського виробництва та охорони навколишнього середовища проведено 8 засідань на яких ророблено рекомендації по 132 питаннях.

    На сьогодні схвалено 45 районних Програм. Програми, це складові, чи розділи єдиної щорічної Програми економічного, соціального та культурного розвитку нашого району.

    З метою соціального захисту населення депутатами прийняті та діяли ряд районих Програм соціального спрямування (13 програм, загальне фінансування – 375,2 тис.грн) це:

    Діяли і діють програми питань охорони здоров’я, загалом шість Програм, загальне фінансування майже 400 тис.грн.)

    Діють програми галузі освіти, 5 Програм, загальне фінансування 370,7 тис.грн.

    Та ряд програм інших цільових спрямувань.

    Маємо налагоджену співпрацю з депутатами обласної ради. Саме завдячуючи депутатам обласної ради Миснику Миколі Іллічу і Селянському Володимиру Миколайовичу район отримав 199,2 тис.грн, виділених з обласного бюджету на виконання повноважень депутатам обласної ради. Дієвою є співпраця з народним депутатом Євлаховим Анатолієм Сегійовичем.

    Відповідно до чинного законодавства, районна рада делегувала ряд повноважень районній державній адміністрації. Незважаючи на це, всі важливі питання, зокрема такі, що стосувалися економічного і соціального розвитку територіальних громад, соціального захисту, врегулювання земельних відносин, освіти та комунальної власності вирішувалися спільно.

    Зазначу, що жодне з рішень, прийнятих районною радою у звітному періоді, не було оскаржене, а значить відповідало правовим та юридичним нормам і вимогам.

    Зважаючи на ситуацію в державі, не допустили соціальної напруги та нестабільності в районі. У нас живуть мудрі, виважені та працьовиті люди, які прагнуть зберегти мир і спокій у суспільстві.

    І нинішній рік нам довелося працювати в умовах, коли в країні йде війна, а зараз у нашій області оголошений военний стан, що накладує відбиток на життєдіяльність громади району. Тому з метою соціального захисту військовослужбовців, що перебувають в зоні бойових дій, їх сімей депутатами районної ради прийняті Програми

  • Програму з відшкодування витрат організаціям-постачальникам за надані житлово-комунальні послуги, послуги зв’язку та надання матеріальної допомоги сім’ям військовослужбовців, що загинули, зникли безвісти при виконанні військового обов’язку;
  • Програму із забезпечення безкоштовним гарячим харчуванням учнів загальноосвітніх навчальних закладів району з числа дітей 1-4 класів та дітей шкільного віку, батьки яких брали чи беруть безпосередню участь у проведення антитерористичної операції, дітей із сімей переселенців з тимчасово окупованої території України та зони антитерористичної операції, дітей, які потерпіли внаслідок аварії на Чорнобильській АЕС, дітей з малозабезпечених сімей, дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування;

    Пріоритетом роботи районної ради є ефективне управління майном спільної власності територіальних громад району, розвиток комунальних підприємств районної ради. На сьогодні, у нас сформована нормативно — правова база щодо оренди, безоплатної передачі, відчуження, списання майна спільної власності.

    У спільній власності територіальних громад сіл, селищ Коропського району знаходиться 51 об’єкт, які включають 198 інвентарних об’єктів нерухомого майна, 75 одиниць техніки. За звітний період розроблено та надано на затвердження районної ради 32 рішення районної ради та 46 рекомендації постійної комісії районної ради з питань бюджету, соціально-економічного розвитку району, інвестиційної діяльності, підприємництва та спільної власності територіальних громад району по питаннях управління та розпорядження майном спільної власності територіальних громад району.

    Здійснювались дії у питаннях прийому-передачі майна спільної власності у комунальну власність окремих територіальних громад району і навпаки. У звітному періоді районна рада передала безоплатно у комунальну власність сільських, селищних рад 5 об’ктів нерухомості, 4 окремі індивідуально-визначені майнові об’єкти, 2 одиниці транспортних засобів, 2 земельні ділянки під о’бєктами нерухомості.

    На сьогодні діють 48 договорів оренди нерухомого майна. З них 27 договорів укладені з організаціями, які повністю або частково фінансуються з бюджетів різних рівнів з орендною платою 1 гривня.

    За передачу майна спільної власності в орендне користування за 11 місяців 2018 року надійшло 246,1 тис.грн., орендної плати  в тому числі:

    Системно і регулярно уточнюються пооб’єктні переліки майнових об’єктів та транспортних засобів спільної власності.

    Сільським, селищним радам надавалась методична допомога при проведенні процедур приватизації, прийому-передачі майна.

    Відпрацьована система конкурсного відбору суб’єктів оціночної діяльності, рецензентів та аукціонних організацій при продажу об’єктів спільної власності територіальних громад району. Для цього районною радою затверджені необхідні нормативні акти. Районною радою ведеться і регуляторна діяльність Затверджуватиметься регуляторний акт, проект рішення «Про внесення змін до Методики розрахунку та порядку використання плати за оренду майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ Коропського району»..

    Комунальні підприємства районної ради не мають і не допускають заборгованостей по виплаті заробітної плати.

    Дуже складно вирішуеться питання з районним радіо. Досягнута домовленість про спів фінансування радіоорганізації з Коропського селищного бюджету. Буде покращена матеріальна база.

    Напрямок держави на децентралізацію влади, і, відповідно, зміну бюджетних взаємовідносин створює районному бюджету ситуацію складнішу, ніж сільським, селищним бюджетам. І тим більш не врегульована ситуація бюджетних відносин з Коропською селищною радою. Однозначно те, що підвищення ролі та значимості місцевого самоврядування базового рівня (сіл, селищ,) – це добре. Але ж об’єкти інфраструктури, спільної власності територіальних громад сіл, селищ Коропського району на даний момент фінансуються з районного бюджету, а передача бюджетних потоків між відповідними місцевими рівнями законодавчо не нормована і базується на договорах з селищною радою, щодо співучасті.

    У звітному періоді відзнаками районної ради урочисто відзначені 35 осіб, почесною грамотою районної ради – 13 мешканців району, подяка голови районної ради винесена 17 нашим громадянам, спільна грамота районної ради та районної державної адміністрації вручена 5 особам..

    Ефект своєї роботі районна рада має і від діяльності Районної Асоціації місцевих рад в якій представлені районна, сільські, селищні ради.

    Районна рада є членом обласної Асоціації «Ради Чернігівщини», тому у звітному періоді взяли участь у зборах обласної Асоціації. Представники району брали участь у роботі Всеукраїнської Асоціації сільських, селищних рад, побували на засіданні Чернігівського земляцтва у місті Києві.

    Відповідальна ділянка роботи – взаємодія між органами місцевого самоврядування різних рівнів по наданню практичної допомоги керівникам територіальних громад.

    Використовуємо, також і можливості Чернігівського обласного Центру перепідготовки та підвищення кваліфікації кадрів. У звітний рік у Центрі пройшли навчання посадовці виконавчого апарату районної ради, підвищували свою кваліфікацію всі сільські і селищні голови, секретарі бухгалтери сільських, селищних рад. На базі району Центр провів п’ять семінари. Участь у яких взяли сільські, селищні голови, секретарі сільських, селищних рад, спеціалісти апаратів районної ради та районної державної адміністрації, посадовці інших державних установ.

    У звітному періоді, постійна і особлива увага приділялася зверненням громадян.. 46 громадян звернулись і в ході «прямих телефонних дзвінків» яких провели 10. У виконавчому апараті районної ради розглянуто та опрацьовано 112 звернень громадян. В основному звернення стосуються питань соціального захисту, охорони здоров’я, земельних відносин, житлової політики. Всі звернення розглянуті у відповідності до чинного законодавства. Громадянам надавалась також консультаційна допомога.

    Постійно актуальним для роботи районної ради є системний контроль за станом виконання прийнятих рішень.

    В умовах реформування, розбудови інформаційного суспільства пріоритетним завданням для будь-якого органу влади є налагодження відкритого діалогу з громадськістю та засобами масової інформації.

    Інформаційно – комунікаційна політика районної ради у звітний період була скерована на забезпечення прозорості і публічності. Оперативного інформування громади щодо сесійної діяльності і поточної роботи у міжсесійний період, а також висвітлення прийнятих рішень та анонси основних подій.

    Забезпечує ефективне функціонування системи публічного доступу громадян до інформаційних ресурсів офіційний сайт районної ради. Районною радою забезпечений доступ громадян до публічної інформації. Для цього у виконавчому апараті визначений посадовець відповідальний за цю роботу, а на офіційному сайті є відповідний розліл. Доступ журналістів, громадськості до відвідування пленарних засідань сесій, постійних комісій та інших заходів, які проводяться в районній раді максимально спрощений і безперешкодний. Акредитація представників засобів масової інформації зведена до оголошення про присутність. Представники засобів масової інформації, представники громадськості, керівники організацій, підприємств запошуються на засідання сесій.

    В інформаційному просторі району реалізується конституційне право громадян на інформацію. Відтак районна рада розуміє, що від ділової взаємодії з засобами масової інформації залежить ефективність нашої роботи і довіра до влади.

    Нагальне питання сьогодення це питання реформування місцевого самоврядування, основою якого має бути розширення прав територіальних громад, подальша децентралізація влади.

    Довіру у населення  органи місцевого самоврядування повинні отримувати через співпрацю з громадськістю, а також з депутатами місцевих рад, які повною мірою повинні усвідомлювати свою відповідальність перед виборцями. Нова якість адміністративних послуг для населення Задекларована державою повинна створити таку ресурсну базу місцевого самоврядування, яка дозволить громадам бути бездотаційними в частині власних повноважень і отримувати субвенції на виконання повноважень держави.

    Як голова районної ради намагався керуватися у своїй роботі демократичними засадами, забезпечував рівні права і можливості всіх депутатів для ефективного здійснення ними своїх повноважень.

    Серед першочергових завдань представницького органу Коропщини на майбутнє – контроль і максимальне сприяння виконанню затверджених районних Програм у різних галузях господарювання, подальша підтримка проведення децентралізації влади і передачі управлінських та фінансових ініціатив місцевим радам для забезпечення економічного, соціального розвитку.

Трекбэк с Вашего сайта.