Про затвердження Статуту комунального закладу охорони здоров’я «Коропський районний центр первинної медико-санітарної допомоги» Коропської районної ради у новій редакції

   

У К Р А Ї Н А

КОРОПСЬКА РАЙОННА  РАДА

ЧЕРНІГІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

 

(сьома сесія сьомого скликання)

 

Р І Ш Е Н Н Я  № 131

16 червня 2016 року

смт. Короп

 

Про затвердження Статуту комунального закладу охорони здоровя «Коропський районний центр первинної медико-санітарної допомоги» Коропської районної ради у новій редакції

    Відповідно до статті 57 Господарського кодексу України, керуючись частиною 2 статті 43 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», районна рада

в и р і ш и л а :

 
  1. Затвердити Статут комунального закладу охорони здоров’я «Коропський районний центр первинної медико-санітарної допомоги» Коропської районної ради (додається).
 
  1. Головному лікарю комунального закладу охорони здоров’я «Коропський районний центр первинної медико-санітарної допомоги» Коропської районної ради здійснити реєстрацію нової редакції Статуту у місячний термін.
 
  1. Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну комісію районної ради з питань бюджету, соціально-економічного розвитку, інвестиційної діяльності, підприємництва та спільної власності територіальних громад району.
     

Голова районної ради                                                                              М.П. Мазуренко

 
ПОГОДЖЕНО розпорядженням голови Коропської районної державної адміністрації від _________  2016 року № ______     Голова Коропської районної державної адміністрації   ___________________ В.М. Куніцин ЗАТВЕРДЖЕНО рішенням Коропської районної ради № 131 від 16 червня 2016 року «Про затвердження Статуту комунального закладу охорони здоров’я «Коропський районний центр первинної медико-санітарної допомоги» Коропської районної ради у новій редакції» Голова Коропської районної ради   _______________ М.П. Мазуренко
         

С Т А Т У Т

комунального закладу охорони здоров’я

 «Коропський районний центр

первинної медико-санітарної допомоги»

Коропської районної ради

(нова редакція)

    

Короп  2016 рік

1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

1.1. Центр первинної медико-санітарної допомоги (далі – Центр) є комунальним закладом охорони здоров’я Коропської районної ради (далі – Власник), що надає первинну медико-санітарну допомогу (далі – ПМСД) населенню сіл, селищ Коропського району.

1.2. Центр створений рішенням дев’ятнадцятої сесії Коропської районної ради від 02 серпня 2013 року.

1.3. Центр створений на базі відокремленої частини майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ Коропського району.

Представником Власника з управління Центром є Коропська районна державна адміністрація (далі – Орган управління).

1.4. Центр у своїй діяльності керується Конституцією України, законами України, постановами Верховної Ради України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, нормативно-правовими актами Міністерства охорони здоров’я, а також актами Власника та Органу управління, цим Статутом.

 

2. НАЙМЕНУВАННЯ ТА МІСЦЕЗНАХОДЖЕННЯ

2.1. Найменування:

– повне українською мовою: Комунальний заклад охорони здоров’я «Коропський районний центр первинної медико-санітарної допомоги» Коропської районної ради;

– скорочене українською мовою: КЗОЗ «ЦПМСД» Коропської районної ради;

2.2. Юридична адреса:

16200, Україна, Чернігівська область, Коропський район, смт. Короп, вулиця Чернігівська, 56.

2.3. Місце провадження господарської діяльності:

– Коропська амбулаторія загальної практики – сімейної медицини,                       вул. Чернігівська, 56 (Коропська ЗПСМ);

– Понорницька амбулаторія загальної практики – сімейної медицини,                     вул. Свириденка, 10 (Понорницька ЗПСМ);

– Атюшівська амбулаторія загальної практики – сімейної медицини,                     вул. Захисників Вітчизни, 22 (Атюшівська АЗПСМ);

– Карильська амбулаторія загальної практики – сімейної медицини,                          вул. Підлісівка, 52 (Карильська АЗПСМ);

– Рождественська амбулаторія загальної практики – сімейної медицини,                 вул. Борисівка, 3 (Рождественська АЗПСМ);

– Шабалинівська амбулаторія загальної практики – сімейної медицини,                 вул. Центральна, 208 (Шабалинівська АЗПСМ);

– Оболонська сільська лікарська амбулаторія, вул. Сабурова, 6                (Оболонська СЛА);

– Нехаївська амбулаторія загальної практики – сімейної медицини,                        вул. Боровська, 17 (Нехаївська АЗПСМ);

– Покошицька сільська лікарська амбулаторія, вул. Московська, 1А (Покошицька СЛА);

– Риботинський фельдшерсько-акушерський пункт, вул. Миру, 23 (Риботинський ФАП);

– Краснопільський фельдшерсько-акушерський пункт, вул. Краснопільська, 12 (Краснопільський ФАП);

– Билківський фельдшерсько-акушерський пункт, вул. Центральна, 8 (Билківський ФАП);

– Будищенський фельдшерський пункт, вул. Кудрата Суюнова, 45 (Будищенський ФП);

– Вільненський фельдшерський пункт, вул. Гагаріна, 50 (Вільненський ФП);

– Вербівський фельдшерський пункт, вул. Шевченка, 9 (Вербівський ФП);

– Вишеньківський фельдшерський пункт, вул. Центральна, 7     (Вишеньківський ФП);

– Горохівський фельдшерський пункт, вул. Центральна, 12                 (Горохівський ФП);

– Деснянський фельдшерський пункт, вул. Молодіжна, 10 (Деснянський ФП);

– Іваньківський фельдшерський пункт, вул. Миру, 2 (Іваньківський ФП);

– Крисківський фельдшерський пункт, вул. Шкільна, 4 (Крисківський ФП);

– Лебединський фельдшерський пункт, вул. Лугова, 11 (Лебединський ФП);

– Лукнівський фельдшерський пункт, вул. Перемоги, 26 (Лукнівський ФП);

– Мезинський фельдшерський пункт, вул. Шумейківка, 2 (Мезинський ФП);

– Придеснянський фельдшерський пункт, вул. Космонавтів, 21 (Придеснянський ФП);

– Поліський фельдшерський пункт, вул. Миру, 28 (Поліський ФП);

– Пустогребельський фельдшерський пункт, вул. Малиновського, 168 (Пустогребельський ФП);

– Радичівський фельдшерський пункт, вул. Корди, 70 (Радичівський ФП);

– Райгородоцький фельдшерський пункт, вул. Адміністративна,7 (Райгородоцький ФП);

– Розльотівський фельдшерський пункт, вул. Перемоги, 44             (Розльотівський ФП);

– Рижківський фельдшерський пункт, вул. Ягідна, 15 (Рижківський ФП);

– Сохачівський фельдшерський пункт, вул. 30 років Перемоги, 8 (Сохачівський ФП).

 

3. МЕТА ТА ПРЕДМЕТ ДІЯЛЬНОСТІ

3.1. Центр створений з метою реалізації державної політики у сфері охорони здоров’я, що передбачає проведення на території Коропського району заходів, спрямованих на:

– забезпечення населення доступною, своєчасною, якісною та ефективною первинною медико-санітарною допомогою;

– забезпечення керованості та безперервності медичної допомоги;

– організацію взаємодії із закладами охорони здоров’я, що надають вторинну (спеціалізовану) (далі – ВМД), третинну (високо спеціалізовану) (далі – ТМД) та екстрену медичну допомогу (далі – ЕМД);

– організацію та надання невідкладної медичної допомоги населенню;

– планування розвитку ПМСД;

– проведення організаційно-методичної роботи за напрямами ПМСД;

– здійснення фінансового, матеріально-технічного та кадрового забезпечення ПМСД;

– забезпечення взаємодії між підрозділами ПМСД в інтересах збереження та зміцнення здоров’я населення;

– сприяння доступності для населення сільської місцевості стоматологічної та екстреної допомоги.

3.2. Відповідно до поставленої мети предметом діяльності Центру є:

– організаційно-методичне керівництво та координація діяльності структурних підрозділів Центру на території Коропського району з питань надання населенню доступної, своєчасної, якісної та ефективної первинної медико-санітарної допомоги;

– організація надання первинної медико-санітарної допомоги, у тому числі невідкладної, у визначеному законодавством порядку;

– забезпечення належної та рівної за доступністю ПМСД для населення шляхом розвитку мережі підрозділів ПМСД, наближених до місць проживання населення;

– проведення профілактичних щеплень;

– забезпечення права громадян на вільний вибір лікаря, що надає первинну медико-санітарну допомогу (лікаря загальної практики – сімейного лікаря, дільничного терапевта, дільничного педіатра), у визначеному законодавством порядку;

– планування, організація, участь та контроль за проведенням профілактичних оглядів та диспансеризації населення;

– забезпечення дотримання наступності та послідовності у наданні медичних послуг населенню Коропського району із закладами охорони здоров’я та установами, що надають вторинну (спеціалізовану), третинну (високоспеціалізовану) та екстрену медичну допомогу (медичний маршрут пацієнта);

– організація відбору та спрямування хворих на консультацію і лікування до закладів охорони здоров’я та установ, що надають вторинну (спеціалізовану) та третинну (високоспеціалізовану) медичну допомогу, а також відбору хворих на санаторне-курортне лікування та реабілітацію у визначеному законодавством порядку;

– забезпечення дотримання стандартів та уніфікованих клінічних протоколів медичної допомоги;

– впровадження нових форм, методів профілактики, діагностики, лікування та реабілітації захворювань і станів;

– організація стаціонарозамінних форм надання медичної допомоги;

– проведення експертизи тимчасової непрацездатності та контролю за видачею листків непрацездатності;

– направлення на МСЕК осіб із стійкою втратою працездатності;

– участь у проведенні інформаційної та освітньо-роз’яснювальної роботи серед населення щодо формування здорового способу життя;

– організація пільгового забезпечення лікарськими засобами населення у визначеному законодавством порядку;

– проведення заходів з попередження і своєчасного виявлення захворювань, зменшення рівня ускладнень, інвалідності та смертності населення, в першу чергу від попереджувальних захворювань і станів;

– координація впровадження та контроль за виконанням місцевих програм і заходів з питань удосконалення надання первинної медико-санітарної медичної допомоги;

– визначення проблемних питань надання первинної медико-санітарної допомоги населенню Коропського району;

– розробка планів розвитку первинної медико-санітарної допомоги на території Коропського району;

– проведення спільно з санітарно-епідеміологічною службою профілактичних та протиепідемічних заходів;

– визначення потреби структурних підрозділів Центру та населення у лікарських засобах, виробах медичного призначення, медичному обладнанні та транспортних засобах для забезпечення населення доступною, своєчасною та якісною медичною допомогою;

– моніторинг забезпечення та раціональне використання лікарських засобів, виробів медичного призначення, медичного обладнання і транспортних засобів;

– моніторинг виконання та фінансового забезпечення державних соціальних нормативів із забезпечення населення первинною медико-санітарною допомогою;

– вивчення, аналіз і прогнозування показників стану здоров’я населення та участь у розробці заходів, спрямованих на збереження і покращення здоров’я населення;

– забезпечення підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників Центру;

– медична практика;

– діяльність з придбання, перевезення, зберігання, відпуску, використання та знищення наркотичних засобів, їх аналогів або прекурсорів, замісників їх аналогів, прекурсорів, отруйних чи сильнодіючих речовин або отруйних чи сильнодіючих засобів, психотропних речовин за наявності ліцензії на здійснення відповідних видів діяльності у центрі, амбулаторіях у порядку, визначеному постановою Кабінету Міністрів України від 03 червня 2009 року № 589 «Про затвердження Порядку провадження діяльності, пов’язаної з обігом наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, та контролю за їх обігом»;

– надання паліативної допомоги пацієнтам на останніх стадіях перебігу невиліковних захворювань, яка включає комплекс заходів, спрямованих на полегшення фізичних та емоційних страждань пацієнтів;

– раннє виявлення та профілактика неінфекційних та соціально небезпечних захворювань;

– виписка рецептів для пільгового забезпечення медикаментами окремих груп населення відповідно до чинного законодавства;

– взаємодія структурних підрозділів з дитячими дошкільними закладами, навчальними закладами, соціальними службами, правоохоронними органами, підприємствами, установами, організаціями, засобами масової інформації, громадськими організаціями в інтересах збереження та зміцнення здоров’я населення;

– управління та контроль якості надання медичної допомоги у структурних підрозділах;

– організаційно-методична робота з надання ПМСД у структурних підрозділах за такими напрямами:

– збір, узагальнення та контроль достовірності статистичної інформації;

– звітування відповідно до підпорядкування та надання оперативної інформації;

– аналіз стану здоров’я населення;

– вивчення і прогнозування потреби населення у ПМСД;

– планування лікувально-профілактичних заходів відповідно до потреб населення;

– аналіз доступності ПМСД для населення, планування розвитку мережі та її кадрового забезпечення;

– організація підвищення кваліфікації кадрів, у тому числі безперервне навчання кадрів без відриву від виробництва (разом з вищими медичними навчальними закладами);

– впровадження сучасних методів профілактики, діагностики, лікування та реабілітації хворих, передового досвіду щодо організації ПМСД, сучасних інформаційних технологій;

– впровадження та вдосконалення системи управління якістю надання ПМСД;

– аналіз стану фінансового забезпечення Центру і його структурних підрозділів та розробка фінансових планів;

– здійснення закупівлі лікарських засобів, виробів медичного призначення, медичного обладнання та інвентарю, інших засобів, необхідних для функціонування Центру та його підрозділів;

– утримання будівель, споруд і технічних засобів Центру та його підрозділів у належному стані;

– належна експлуатація та функціонування медичного обладнання у підрозділах Центру;

– контроль за використанням матеріально-технічних ресурсів у підрозділах Центру;

– облік матеріальних цінностей, у тому числі медичного обладнання та інвентарю;

– планування ремонтно-будівельних робот, оснащення медичним обладнанням та інвентарем;

– інші функції, що випливають з покладених на Центр ПМСД завдань.

3.3. Центр може бути клінічною базою вищих медичних навчальних закладів усіх рівнів акредитації та закладів післядипломної освіти.

 

4. ПРАВОВИЙ СТАТУС

4.1. Центр є юридичною особою, проходить державну реєстрацію, акредитацію та отримує ліцензії на здійснення медичної практики відповідно до вимог законодавства.

4.2. Центр є неприбутковою установою.

4.3. Центр користується закріпленим за ним майном на праві оперативного управління.

4.4. Центр ПМСД здійснює господарську діяльність.

4.5. Збитки, завдані Центру внаслідок виконання рішень органів державної влади чи органів місцевого самоврядування, які було визнано судом неконституційними або недійсними, підлягають відшкодуванню зазначеними органами добровільно або за рішенням суду.

4.6. Для здійснення господарської діяльності Центр залучає і використовує матеріально-технічні, фінансові, трудові та інші види ресурсів, використання яких не заборонено законодавством.

4.7. Центр має самостійний баланс, рахунки в Державному казначействі України, установах банків (в тому числі в іноземній валюті), круглу печатку зі своїм найменуванням, штампи, а також бланки з власними реквізитами.

4.8. Власник та Орган управління не відповідають за зобов’язаннями Центру, а Центр не відповідає за зобов’язаннями Власника та Органу управління, окрім випадків, передбачених законодавством.

4.9. Центр має право укладати угоди, набувати майнові та особисті немайнові права, нести обов’язки, бути особою, яка бере участь у справі, що розглядається в судах України, міжнародних та третейських судах.

 

5. ПРАВА ТА ОБОВ’ЯЗКИ

5.1. Центр ПМСД має право:

5.1.1. Звертатися у порядку, передбаченому законодавством, до центральних і місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, а також підприємств і організацій незалежно від форм їх власності та підпорядкування, для отримання інформації і матеріалів, необхідних для виконання покладених на Центр завдань.

5.1.2. Укладати господарські угоди з підприємствами, установами, організаціями незалежно від форм їх власності та підпорядкування, а також фізичними особами відповідно до законодавства, виступати позивачем і відповідачем в суді, здійснювати планування роботи відповідно до державних замовлень та програм.

5.1.3. Здійснювати співробітництво з іноземними організаціями відповідно до законодавства.

5.1.4. Здійснювати власне будівництво, реконструкцію, капітальний та поточний ремонт основних фондів у визначеному законодавством порядку.

5.1.5. Залучати підприємства, установи та організації для реалізації своїх статутних завдань у визначеному законодавством порядку.

5.1.6. За погодженням із Органом управління:

5.1.6.1. Укладати договори про медичне обслуговування населення, у межах бюджетних програм та відповідно до чинного законодавства, з лікарями загальної практики – сімейними лікарями, які проводять господарську діяльність з медичної практики як фізичні особи – підприємці.

5.1.6.2. Укладати договори з іншими комунальними та державними закладами охорони здоров’я про проведення діагностичних досліджень, що входять до компетенції ПМСД, але для їх виконання у Центрі відсутні умови.

5.1.6.3. Здійснювати іншу, ніж надання медичної допомоги, господарську діяльність, не заборонену законодавством.

5.1.7. Придбавати матеріальні ресурси у підприємств, організацій та установ незалежно від форм власності, а також у фізичних осіб.

5.2. Центр зобов’язаний:

5.2.1. Надавати медичну допомоги відповідно до договору про медичне обслуговування населення за бюджетні кошти та інших укладених договорів.

5.2.2. Дотримуватися в установленого порядку звітування.

5.2.3. Надавати оперативну інформацію за запитом відповідно до підпорядкування.

5.2.4. Забезпечити належне ведення обліково-звітної документації.

5.2.5. Здійснювати оперативну діяльність по матеріально-технічному забезпеченню своєї роботи.

5.2.6. Створювати належні умови для високопродуктивної праці, забезпечувати додержання законодавства про працю, правил та норм охорони праці, техніки безпеки, соціального страхування.

5.2.7. Здійснювати бухгалтерський облік, вести фінансову та статистичну звітність згідно з законодавством.

5.2.8. Координувати взаємодію лікарських амбулаторій та організацій, де є організовані контингенти населення, щодо надання невідкладної медичної допомоги, проведення заходів диспансеризації та масової профілактики інфекційних захворювань.

5.2.9. Забезпечувати цільове використання закріпленого за ним майна та виділених бюджетних коштів.

5.2.10. Утримувати у належному стані рухоме і нерухоме майно.

5.2.11. Створювати належні умови для високопродуктивної праці, забезпечення додержання законодавства про працю, соціального страхування, правил та норм охорони праці, техніки безпеки.

5.2.12. Здійснювати заходи з удосконалення оплати праці працівників з метою посилення їх матеріальної зацікавленості у результатах особистої роботи та у загальних результатах діяльності Центру.

 

6. УПРАВЛІННЯ

6.1. Субєктами управління Центром є:

6.1.1. Коропська районна рада – Власник.

6.1.2. Коропська районна державна адміністрація – Орган управління.

6.1.3. Головний лікар Центру.

6.2. Коропська районна рада як Власник в порядку і межах, визначених чинним законодавством та цим Статутом, приймає  рішення про:

6.2.1. Створення, припинення (злиття, приєднання, поділ, перетворення, ліквідація) діяльності Центру, створення ліквідаційної комісії.

6.2.2. За погодженням з Органом управління затвердження Статуту Центру, внесення змін до нього, здійснення контролю за його дотриманням.

6.2.3. Погодження участі Центру у створенні інших юридичних осіб.

6.2.4. Відчуження, списання, заставу та передачу в користування (оренду) майна, що відноситься до основних засобів та є спільною власністю територіальних громад сіл, селищ Коропського району.

6.2.5. Заслуховує звіти головного лікаря про діяльність Центру та за результатами вносить пропозиції районній державній адміністрації щодо продовження чи розірвання контракту.

6.2.6. Здійснення інших повноважень, передбачених чинним законодавством України та цим Статутом.

6.3. Коропська районна державна адміністрація як Орган управління в порядку і межах, визначених чинним законодавством та цим Статутом:

6.3.1. Здійснює контроль за дотриманням положень Статуту та приймає відповідні рішення в разі їх порушень.

6.3.2. Здійснює фінансування Центру та фінансовий контроль за його господарською діяльністю.

6.3.3. Погоджує структуру Центру.

6.3.4. Погоджує створення або припинення діяльності відокремлених підрозділів Центру (в тому числі госпрозрахункових) та проведення реорганізації структурних підрозділів за поданням головного лікаря Центру.

6.3.5. Погоджує фінансовий план госпрозрахункових підрозділів та план розвитку Центру, що затверджується головним лікарем.

6.3.6. Затверджує кошторис Центру та штатний розпис на календарний рік.

6.3.7. За погодженням з управлінням охорони здоров’я Чернігівської обласної державної адміністрації призначає головного лікаря, укладає та розриває з ним контракт.

6.3.8. Погоджує відпустку головного лікаря.

6.4. Головний лікар Центру:

6.4.1. Керівництво Центром здійснює головний лікар, який призначається та звільняється Органом управління за погодженням із управлінням охорони здоров’я Чернігівської обласної державної адміністрації.

Головний лікар безпосередньо підпорядковується Органу управління та несе персональну відповідальність за виконання покладених на Центр завдань і здійснення ним своїх функцій перед Власником та Органом управління.

6.4.2. Головний лікар здійснює керівництво Центром відповідно до цього Статуту, чинного законодавства України та нормативно-правових актів, що визначають діяльність закладів, установ і організацій охорони здоров’я.

Організовує лікувально-профілактичну, адміністративно-господарську та фінансову діяльність закладу. Співпрацює з суміжними медичними закладами. Забезпечує надання якісної медичної допомоги населенню.

Впроваджує сучасні методи діагностики і лікування, лікувально-оздоровчого режиму. Організовує роботу з добору, розстановки і використання медичних кадрів, забезпечує своєчасне підвищення їх кваліфікації.

Створює належні умови праці, забезпечує дотримання співробітниками правил внутрішнього трудового розпорядку, охорони праці та протипожежного захисту.

Аналізує показники роботи закладу, вживає заходів щодо їх оптимізації, видає відповідні директивні документи з цих питань. Організовує проведення науково-практичних конференцій медичних працівників закладу з актуальних питань охорони здоров’я.

6.4.3. Несе відповідальність за всю медичну, організаційно-методичну, адміністративно-господарську і фінансову діяльність Центру, виконання показників ефективності діяльності закладу, якість послуг, що надаються Центром, використання наданого Центру майна і доходу згідно з вимогами законодавства, цього Статуту та укладених договорів.

6.4.4. Без доручення діє від імені Центру ПМСД, представляє його у взаємовідносинах з підприємствами, установами, організаціями та у відповідних державних органах, судових установах.

6.4.5. Розпоряджається майном спільної власності територіальних громад сіл, селищ Коропського району, що належить Центру та буде придбане Центром на праві оперативного управління і коштами Центру в межах повноважень, передбачених цим Статутом, відповідно до вимог чинного законодавства.

6.4.6. Укладає договори, в тому числі колективний договір, видає доручення, відкриває та закриває рахунки Центру у банківських установах, відділеннях Державного казначейства України, затверджує своїм наказом розподіл обов’язків між заступниками головного лікаря.

6.4.7. Розробляє структуру, штатний розпис та кошторис Центру. Затверджує Положення про підрозділи (в тому числі госпрозрахункові), інші структурні підрозділи, які створюються відповідно до положень чинного законодавства України та Статуту, затверджує посадові інструкції працівників.

6.4.8. За погодженням з Органом управління приймає рішення про створення або припинення діяльності відокремлених підрозділів Центру (в тому числі госпрозрахункових) та проведення реорганізації структурних підрозділів.

6.4.9. Затверджує фінансовий план госпрозрахункових підрозділів Центру.

6.4.10. У відповідності з трудовим законодавством призначає та звільняє працівників, укладає з ними трудові договори та угоди, заохочує та накладає дисциплінарні стягнення на персонал у передбаченому чинним законодавством  порядку.

6.4.11. Призначає заступників головного лікаря та головного бухгалтера, розподіляє обов’язки між ними.

6.4.12. Призначає керівників медичних закладів сільської мережі, що входять до структури Центру, за погодженням з відповідними сільськими, селищними радами.

6.4.13. Організовує та здійснює заходи, пов’язані з обліком військовозобов’язаних та цивільною обороною.

6.4.14. Призначає відповідальних осіб за збереження майна та коштів, виконання правил протипожежної безпеки, санітарних норм та правил експлуатації обладнання і забезпечення безпечних умов праці.

6.4.15. Подає на затвердження проект Статуту, проекти змін до нього.

6.4.16. Забезпечує виконання покладених на Центр завдань та функцій, дотримання вимог законодавства з питань охорони праці, пожежної безпеки.

6.4.17. Вирішує інші питання, віднесені законодавством, цим Статутом та  суб’єктами управління до компетенції головного лікаря Центру.

6.5. Головний лікар у своїй діяльності керується Конституцією України, Указами Президента України, постановами та розпорядженнями Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, іншими нормативно-правовими актами, що регулюють розвиток галузі охорони здоров’я, основи медичного і трудового права, концепцію розвитку охорони здоров’я населення України, практику застосування законодавства у межах своєї компетенції, основи державного управління, практику застосування чинного законодавства, основи організації роботи та технологію процесу управління, економічні основи управління охороною здоров’я, демографічну ситуацію в регіоні; специфіку менеджменту і маркетингу в галузі охорони здоров’я.

Кваліфікаційні характеристики для головного лікаря мають відповідати вимогам чинного законодавства.

6.6. Головний лікар щорічно звітує про роботу Центру за відповідний період перед трудовим колективом та Власником за участю представників територіальних громад сіл, селищ району.

6.7. Відносини Власника, Органу управління та головного лікаря регулюються цим Статутом.

6.8. Рішення про притягнення Головного лікаря Центру до дисциплінарної відповідальності приймається Органом управління згідно вимог чинного законодавства України.

6.9. Головного лікаря Центру може бути звільнено достроково на передбачених контрактом підставах відповідно до законодавства.

6.10. Головний лікар Центру, його заступники та керівники структурних підрозділів є офіційними представниками Центру, діють в межах своїх повноважень та представляють інтереси Центру в органах виконавчої влади та органах місцевого самоврядування, установах та організаціях, а також у взаємовідносинах з організаціями та фізичними особами, у тому числі іноземними, відповідно до наданих їм повноважень.

6.11. Головний лікар Центру, його заступники та керівники підрозділів у межах своїх повноважень здійснюють оперативне керівництво Центром та його підрозділами.

6.12. Головний лікар Центру та головний бухгалтер несуть персональну відповідальність за додержання порядку ведення і достовірність обліку і статистичної звітності у встановленому законодавством порядку.

 

7. СТРУКТУРА ЦЕНТРУ ПМСД

7.1. Структурними підрозділами Центру є:

7.1.1. Адміністративно-управлінський підрозділ.

7.1.2. Допоміжні підрозділи, у тому числі господарчі.

7.1.3. Лікувально-профілактичні підрозділи (лікарські амбулаторії, сільські лікарські амбулаторії, амбулаторії загальної практики – сімейної медицини, фельдшерсько-акушерські пункти, фельдшерські пункти та інші).

7.1.4. Відділення невідкладної медичної допомоги.

7.2. Порядок внутрішньої організації структурних підрозділів Центру затверджуються головним лікарем Центру за погодженням з Органом управління.

7.3. Штати Центру встановлюються у визначеному порядку.

 

8. МАЙНО ТА ФІНАНСУВАННЯ

8.1. Майно Центру становлять необоротні та оборотні активи, основні засоби та грошові кошти, а також інші цінності, вартість яких відображається у самостійному балансі Центру.

8.2. Майно Центру є спільною власністю територіальних громад сіл, селищ Коропського району і закріплюється за ним на праві оперативного управління. Здійснюючи право оперативного управління, Центр користується та розпоряджається майном відповідно до законодавства.

Усі питання, які стосуються права користування на земельні ділянки, на яких розміщене майно Центру, вирішуються Центром.

8.3. Джерелами формування коштів Центру є:

8.3.1. Кошти місцевих бюджетів.

8.3.2. Власні надходження Центру:

– від господарської та/або виробничої діяльності;

– за оренду майна;

– від реалізації майна;

8.3.3. Інші власні надходження Центру.

8.3.4. Благодійні внески, гранти, дарунки, всі види добровільної та безоплатної допомоги, внески від спонсорів та меценатів.

8.3.5. Надходження коштів на виконання програм соціально-економічного та культурного розвитку.

8.3.6. Інші джерела, не заборонені законодавством.

8.4. Центр має право:

– передавати з балансу на баланс матеріальні цінності між своїми структурними підрозділами, а також здавати в оренду юридичним та фізичним особам закріплене за ним майно згідно діючого законодавства.

– у відповідності до вимого діючого законодавства реалізувати застаріле обладнання, прилади, апаратуру та використовувати кошти від реалізації вказаного майна на оновлення матеріально-технічної бази Центру у визначеному законодавством порядку.

8.5. Фінансування Центру:

– фінансування діяльності Центру здійснюється у встановленому порядку за рахунок місцевих бюджетів, а також інших джерел, не заборонених законодавством України;

– перевірка та ревізія порядку використання майна, господарської та фінансової діяльності Центру здійснюється уповноваженими органами у визначеному законодавством порядку.

8.6. Центр самостійно здійснює оперативний, бухгалтерський облік, веде статистичну, бухгалтерську та медичну звітність і подає її органам, уповноваженим здійснювати контроль за відповідними напрямами діяльності Центру, у визначеному законодавством порядку.

Керівництво Центру несе відповідальність перед уповноваженим Органом управління та перед іншими органами за достовірність і своєчасність подання фінансової, статистичної та іншої звітності.

 

9. ПОВНОВАЖЕННЯ ТРУДОВОГО КОЛЕКТИВУ

9.1. Працівники Центру мають право брати участь в управлінні Центром через загальні збори (конференції), раду трудового колективу, професійні спілки, які діють у трудовому колективі, інші органи, уповноважені трудовим колективом на представництво, вносити пропозиції щодо поліпшення роботи Центру, а також з питань соціально-культурного і побутового обслуговування.

Представники  профспілкової організації, а у разі їх відсутності вільно обрані працівниками представники, представляють інтереси працівників в органах управління Центру відповідно до законодавства.

Центр зобов’язаний створювати умови, які б забезпечували участь працівників у його управлінні.

9.2. Трудовий колектив Центру складається з усіх громадян, які своєю працею беруть участь у його діяльності на основі трудового договору або інших форм, що регулюють трудові відносини працівника з Закладом.

9.3. До складу органів, через які трудовий колектив реалізує своє право на участь в управлінні Центром, не може обиратися головний лікар Центру. Повноваження цих органів визначаються законодавством.

9.4. Виробничі, трудові та соціальні відносини трудового колективу з адміністрацією Центру регулюються колективним договором.

9.5. Право укладання колективного договору від імені уповноваженого органу управління надається головному лікарю Центру, а від імені трудового колективу уповноваженому ним органу.

Сторони колективного договору звітують на загальних зборах колективу не менш ніж один раз на рік.

9.6. Питання щодо поліпшення умов праці, життя і здоров’я, гарантії обов’язкового медичного страхування працівників Центру та їх сімей, а також інші питання соціального розвитку вирішуються трудовим колективом відповідно до законодавства, цього Статуту та колективного договору.

9.7. Джерелом коштів на оплату праці працівників Центру є кошти місцевих бюджетів.

Форми і системи оплати праці, норми праці, розцінки, тарифні ставки, схеми посадових окладів, умови запровадження та розміри надбавок, доплат, премій, винагород та інших заохочувальних, компенсаційних і гарантійних виплат встановлюються у колективному договорі з дотриманням норм і гарантій, передбачених законодавством.

Мінімальна заробітна плата працівників не може бути нижчою від встановленого законодавством мінімального розміру заробітної плати.

Умови оплати праці та матеріального забезпечення головного лікаря Центру визначаються трудовим договором, укладеним із Органом управління.

9.8. Оплата праці працівників Центру здійснюється у першочерговому порядку. Усі інші платежі здійснюються Центром ПМСД після виконання зобов’язань щодо оплати праці.

9.9. Працівники Центру провадять свою діяльність відповідно до Статуту, колективного договору та посадових інструкцій згідно законодавства.

 

10. ПРИПИНЕННЯ ДІЯЛЬНОСТІ

10.1. Припинення діяльності Центру здійснюється шляхом його реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації (за рішенням Власника, а у випадках, передбачених законом України, за рішенням суду).

10.2. У разі реорганізації Центру вся сукупність його прав та обов’язків переходить до його правонаступників.

10.3. Ліквідація Центру здійснюється ліквідаційною комісією, яка утворюється  Власником або за рішенням суду.

10.4. Порядок і строки проведення ліквідації, а також термін для пред’явлення вимог кредиторами, що не може бути меншим, ніж два місяці з дня публікації рішення про ліквідацію, визначаються органом, який прийняв рішення про ліквідацію Центру.

10.5. Ліквідаційна комісія розміщує у друкованих засобах масової інформації, в яких публікуються відомості про державну реєстрацію юридичної особи, що припиняється, повідомлення про припинення юридичної особи та про порядок і строк заявлення кредиторами вимог до неї, а наявних (відомих) кредиторів повідомляє особисто в письмовій формі у визначені законодавством терміни.

Одночасно ліквідаційна комісія вживає усіх необхідних заходів зі стягнення дебіторської заборгованості Центру та виявлення кредиторів з письмовим повідомленням кожного з них про ліквідацію Центру.

10.6. З моменту призначення ліквідаційної комісії до неї переходять повноваження з управління Центром. Ліквідаційна комісія оцінює наявне майно Центру і розраховується з кредиторами, складає ліквідаційний баланс та подає його органу, який призначив ліквідаційну комісію. Достовірність та повнота ліквідаційного балансу повинні бути перевірені в установленому законодавством порядку.

Ліквідаційна комісія виступає в суді від імені Центру, що ліквідується.

10.7. Черговість та порядок задоволення вимог кредиторів визначаються відповідно до законодавства.

10.8. Працівникам Центру, які звільняються у зв’язку з його реорганізацією чи ліквідацією, гарантується дотримання їх прав та інтересів відповідно до законодавства про працю.

10.9. Центр є таким, що припинив свою діяльність, з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи.